Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
Bokmål
Opplysninger:
Har bibliografi, data om bidragsyterne, noter, register
Hylleplass:
372 MED
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Bjarnetjønna skole LærerbibliotekPå hylla
Med språklige minoriteter i klassen underviser læreren ofte på et språk som ikke alle elevene mestrer like godt. For å kunne gi alle maksimale læremuligheter kreves kunnskap om andrespråkslæring og om hvordan skolen og læreren kan inkludere elevene og tilrettelegge opplæringen best mulig. Denne boka gir en bred oversikt over utfordringer og muligheter for språk- og fagopplæringen i grunnskolen. Forfatterne beskriver og drøfter aktuelle tilnærminger til opplæringen, basert på norsk og internasjonal forskning, autentiske klasseromssituasjoner og elevhistorier. Seks av de tolv kapitlene i denne nye utgaven er nyskrevne. De øvrige kapitlene er betydelig revidert ut fra ny forskning, erfaringsutvikling og endringer i utdanningssystemet. Boka er nyttig for alle som arbeider eller skal arbeide innenfor den flerspråklige skolen, særlig lærere, skoleledere og skoleeiere, studenter innenfor norsk som andrespråk og flerkulturell pedagogikk og studenter i lærerutdanningene (Bokbasen)
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Med språklige minoriteter i kla
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning